10/10/22

nu tillhör ja snart de som är utförsäkrade i vårat välfärsshälle ......
i går va ja på möte med FK o min läkare och min arbetsledare från jobbet ..
och de talades om hur reglerna är ...
och vad som väntar mej nu ...

de handlar om att ja ska gå med på AF program och få 230 kr om dan minus skatt
man kan ju hålla säg för skratt ...
och ja ska träffa en ARBETSTERAPEFT ..
de har ja gjort så mycke så ja har tappat räkninigen ..
och ja står ändå på samma ställe o stampar ..
men min lökare sa att hon kommer aldrig att kunna arbeta mer
för en motgång så är hon nere igen och kan inte ta säg upp ur sängen ..

men ja måste gå på detta i 3 mån ..
sen frågade ja om detta med sjukskrivning ..
för ja har hört att man inte får sjukpeninig

tänk om de händer att ja blir påkörd och måste ligga på sjukhus
då får man inte blir sjukskriven man ska ha ett intyg på vad som är fel
då får man behålla de pengar man har i 1 mån från FK ...
de är så dj..la fel ..
sådana är reglerna .....

men de sas inte hur lång tid de skulle ta innan man får pengar från dom .
men de får man väl när allt står upp i halsen på en men alla räkningar
och man går på knäa .. kan ja tänka mej .

FÖR VI ÄR JU INGET FOLK SOM MAN VILL HA I VÅRAT SAMHÄLLE I DAG
SÅ NU KAN DOMJU LÅTA sd GÖRA JOBBET ÅT DOM
SÅ BEHÖVER DOM INTE SKITA NER SÄG
DOM SOM ÄR SÅDJÄVLA FINNA

 ha en bra dag
kram






Kommentarer
Postat av: Hetta

usch, precis det du skriver har ju mamma gått igenom, sluta inte kämpa, du är stark, och tro det eller ej så löser det sig alltid för personer som är ärliga och sjuka på riktigt.



puss och kram

2010-10-22 @ 15:14:15
URL: http://hetta.blogg.se/
Postat av: peter

det är helt sjukt...jag kommer att stötta dig så gott jag kan,..har ju lite egna problem att ta tag i,,men du klarar det här..kram på dig...

2010-10-22 @ 16:22:05
Postat av: Marie

Hej Faster Ingela!

Jag får be om ursäkt att jag är så dålig på att hålla kontakten.



Jag får beklaga sorgen. Såg att du förlorat din syster =(



MEn har du min mail? Tänkte så kan vi byta nummer, eller jag går in på msn och skickar mitt nummer genom den.



Grattis till barnbarnet också =)

Såg Roberts hus, det var inte dåligt, jätte fint!!!



Men ta hand om dig och hör gärna av dig!



Kram på dig!

2010-10-22 @ 20:49:34
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0