10/ 05/ 08

ja käner för att skriva om hur ja upplevde saken när ja va 6 år



min mamma hade en ny man som bodde hos oss och min mamma skulle börja jobba . o fick hon inget dagis till min lilla syster .. så de blev så att min mamma kollade om min mormor kunde ha min lilla syster fram till jul .o de gick bra . för ja hade börjat skolan ... så ja fick klara mej ensam ...

våran pappa fick inget veta förän han kom och hämtade mej en fredag .
då frågade han var är hon  mitt svar va att hon är hos mormor i tyskland  


då  ja va ca 6 år .. åkte min mamma med min lilla syster till tyskland med henne . hon va ju en del av mitt liv så ja måste haft de svårt utan henne . men de är inget ja minns men så är de nog om man rotar lite ... i huvet
.när ja va liten kändes de som om de gick över en helg ..
ja upplevde som dom åkte på fredag o mamma kom tillbaks på söndag .
så klart va de inte så de vet ja i dag..

Jag kände det som att dom lämnade henne för att hon var skelögd.
då lämnar vi den fula o behöller den fina hemma ...
så upplevde ja de ... sen kom jul och då ville inte min mormor släppa henne .
då fick hon vara där . då skulle dom hämta henne till somman

så min mamma åkte till tyskland .. så min morfar va hemma och passade oss min lille bror och mej .
för min morfar bodde hos oss med sin nya familj ..

då åkte dom kom dit då  ville inte min mormor öppna dörren så dom kunde hämta henne .. 
och min mamma vill inte 
blanda in polisen .. för de kunde skade min syster ..
men ja kan undra vilket som va bäst för min syster att för vara med en gammal käring som i mina ögon va elak ....

så då åkte dom hem utan min syster ..
så vi hade ingen kontakt förän .vi kanske va 10-12 år ..
de började med att våran far åkte ner o hälsade på henne .. ett tag gich de bra men sen fich minmormors man för säg att pappa skulle ta  med säg min syster till sverige ..
sen tog de någar år så åkte vi till henne en jul .
då på kvällen blev vi utkastde så vi fick sova på hottel  på natten . sen på morgonen kom min  mormor o min syster  då åkte vi till vår moster o va där hela nyår

sen på kom hon till oss 71-72
då skulle hon bo hos oss . allt va hur bra som helst hon lärde säg svenska . och vi va ute mycke hon o ja ... vi hade kul ihop...
sen fick hon brev från mormor där hon skrev om ja dör är de ditt fel och de ska du ha på ditt samvete .. bara de att en gammal skriver de till en ung tjej på 14 år är de fel på den käringen kan ja tycka .... så de blev så att hon åkte till tyskland o mormor igen ...
sen efter de har vi nog bara setts 5 gånger

sista gången ja va i tyskland ... då va ja med min mamma o min lilla dotter som då va 10-11 år ..

då fick vi inte komma in till henn då hann hon inte för hon skulle åka på semmester dagen efter ..
så då åkte vi där ifrån ... min dotter blev så paff att vi inte fivk komma in så hon somnade med en gång i bilen på väg därifrån
sen när vi kom hem till sverige igen skrev ja ett kort till henne att vi inte hade tänkt att stanna där bara ta en fika .. men im du vill ha kontakt mer får du ta den för ja gjorde mitt o fick inte komma in ... och sen dess har ja inte hört ett ord från henne .. så de är ca 14 år sen detta hände

och ja kan förstå tt hon är bitter men då ska hon vara de på sin mamma och inte sina syskon hon har här i sverige för vi är 4st här 
men detta har ja aldrig frågat min mamma om ..
varför ?????
hon är gift och har 2 söner stefan o sören som har varit och hälast på oss här

detta har ja tänkt på mycke i mitt liv .. men har aldrig frågat mamma om saken .

för min mamma vill inte tala om de och de kan ja förstå
att hon inte vill .. de är väl känsligt för henne


DE KÄNNS RIKTIGT SKÖNT ATT FÅ SKRIVA DETTA SOM JA TÄNKT PÅ HELA MITT LIV .......
 



Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej.

Vad många tunga ryggsäckar vi har i vår familj. Skall det någon gång ta slut tro? Kram på dig.

2010-05-08 @ 22:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0