10/08/04



Mamma

Min mamma har alltid älskat mig, det vet jag mamma. Alla nätter och dagar vi varit på sjukhus. Bara för det där lilla jävla hålet i mitt hjärta. Du fick så lite tid med Robert och Jessica. Förut kände jag skuld för det, att jag tagit ifrån dom deras mamma-tid, men jag vet bättre nu. Du och pappa gjorde så gott ni kunde. Jag tror ingen sagt det till dig, mamma men du var jävligt stark! och ÄR. Du var helt underbar som tog hand om mig så fint som du alltid gjort. Det gör du ännu.

Vi blev båda äldre.
Jag ville vara vuxen mitt i tonåren. Du ville vara fri. Det fattar jag, mamma.
Vi båda valde kanske inte alltid dom bästa vägarna. Vi tjafsade rätt mycket. Vi blev sams. Du gjorde saker som jag blev ledsen över. Och jag gjorde säkert saker du blev arg över. Jag flydde lite.  Du flydde också. Tyvärr inte tillsammans. Då.

Vi flyttade. Till vår trea som bara du och jag flyttade in. Ingen annan hade varit där, inga minnen, inget som satt i väggarna - Bara vi. Det var helt underbart. Mitt fina rum som jag älskade så mycket, med balkong.
Jag träffade Hannah, 2007. Du var den första som fick veta det, mamma och du sa inget. Du kramade om mig och var glad för min skull. Du tyckte aldrig att det var konstigt.

Vi flyttade. Jag och Hannah. Till vår 2:a på tredje våningen i huset bredvid dig. Det var hemskt. Jag som skulle vara glad över att jag äntligen flyttat hemifrån med min tjej som jag älskar så mycket. En lång period hade jag ständig ångest över att jag lämnat dig ensam i vår trea. Precis den ångesten som jag hade som barn då pappa satt ensam i sin lägenhet när han flyttat. Fruktansvärt. Nu vet jag att du älskar att vara ensam, det är lättare nu. Mycket lättare.

Jag älskar vår relation vi har nu, mamma. Du är min mamma, och jag din dotter samtidigt som vi är som bästa vänner. Jag älskar att prata med dig. Du förstår mig. Du ger mig bra råd och jag försöker finnas så mycket jag kan för dig. Det vill jag att du ska veta.

Du är en klippa, älskade mamma.
min endaste mamma. Jag älskar att du är du och jag är så glad över att jag får vara din dotter.

Denna låten är till dig, mamma.
Minns du när vi var på bion - spice girl the movie... Stackare....



DETTA FICK JA AV MIN DOTTER I DAG

Kommentarer
Postat av: Marie L

va go du är.., la du in de här! haha. aww!



pusspuss!

2010-08-05 @ 12:25:54
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0